Stödperson inom cancerfonden

Man kan inte förvänta sig att alla ska förstå den resan man kommer färdas igenom när läkarna berättar för en att man är cancersjuk. Varken jag eller någon annan kommer kunna förklara för er hur man känner sig, hur jäkla tufft de plötsligt blev att kliva upp ur sängen på morgonen. Jag har aldrig tänkt och funderat över så många saker på en och samma gång tidigare, plötsligt blev allt ett enda stort frågetecken.
Det är absolut inte lätt att få reda på att man har cancer när man har hela livet framför sig. Jag är för ung? Ingen i min ålder eller ännu yngre ska behöva genomgå något så hemskt som cancer, eller ingen ska egentligen behöva det. Och värre blir det när du inte vet vart du ska vända dig? 
Jag hade önskat att de fanns någon som snart vart klar med den resan som jag precis skulle påbörja,  Någon som bara hade velat dela med sig av sin resa, sina tips och bara hade kunnat svara på mina frågor. 
Därför har jag nu bestämt mig att bli en stödperson inom cancerfonden. Den 13 april ska jag på en heldags utbildning för att bli stödperson. 
Kan jag hjälpa och finnas för andra unga personer som snart kommer påbörja sin resa så finns jag där mer än gärna. 
 

Kommentarer :

#1: Gylin

Nej , det finns nog ingen som inte är drabbad kan förstå hur det känns när man får ett cancerbesked. Ännu värre när man är så ung som du. Men du har verkligen kämpat :) Du kommer säkert att vara en härlig stödperson , jag tror ( vet) att det verkligen behövs. Stor KRAM Karin

skriven

Kommentera inlägget här :