Ungdomsavdelningar behövs.

Fick idag förfrågan om att lägga upp en video här på bloggen, en video om att ungdomsavdelningar borde införas på de svenska sjukhusen. Jag kan inget annat än att hålla med de personerna som skapat denna video och kämpar för att detta ska ske. Att få ett cancerbesked är bland de värsta en person kan vara med om, bara ordet cancer är starktladdat. Jag har sagt de många gånger till folk i min omgivning att jag faktiskt hade velat träffa på folk i min egna ålder, folk som förstår vad jag går igenom. Istället hamnade jag på "pensionärsavdelningen" där jag ansåg vara lilla barnet. Alla sjukhusbesök, hela min kamp emot cancern hade blivit så mycket lättare om det fanns en avdelning för oss ungdomar. 
Så jag ber er nu, alla som läser detta inlägg. Ta dig tid och kolla på den här videon. Ungdomsavdelningar behövs. 
 
 

Kommentera inlägget här :