Hemska fredag.

Märkte nu att det var ett tag sen jag hörde av mig till er. Om jag ska vara ärligt så vet jag inte varför de blivit så men det är nog pga att jag inte haft något vettigt att skriva. 
Men iallafall, idag är det fredag. Antar att de flesta är överlyckliga över att det är fredag men det är inte jag. Idag är det en sån här jobbig fredag med cellgifter. Och inte bara det, igår skulle jag egentligen genomfört en så kallad PET/CT röntgen, en sådan röntgen man gör för att se om cellgifterna biter på cancern. Men självaste vätskan som kommer från Tyskland hade inte kommit så fick åka in idag istället. Så just nu ligger jag på Karolinska i Solna och väntar på att vätskan ska spridas ut i kroppen, sedan ska jag röntgas. Därefter måste jag hinna ta mina tabletter och äta för klockan 11.30 ska jag befinna mig på Huddinge sjukhus för cellgiftsbehadling. Ibland undrar man hur det är med planeringen egentligen. 
Jag förstår att ni alla andra längtat tills idag eftersom de blir helg. Men jag hatar dessa fredagar. Redan i onsdags började jag må dåligt psykist och även få ångest. Ännu värre blir det när jag vet att jag är långt ifrån att bli frisk och att den här ångesten och illamåendet kommer jag få uppleva minst 8 gånger till. 
Men jag har insett en sak nu, jag har insett att det är okej att må dåligt. För jag har all rätt i världen att vara grinig, arg, ledsen osv för ingen älskar cancer.
Det är klart att jag kommer vara irriterad - för jag får inte göra allt jag vill göra. 
Det är klart jag kommer må dåligt - med tanke på alla mediciner jag får. 
Det är klart jag kommer va arg - för ingen hatar det här mer än jag. 
Det är klart jag kommer vara ledsen - för jag saknar det vanliga livet så extremt mycket. 
Men det är okej, det är okej att känna såhär. 
 

Kommentera inlägget här :