Lite gladare än vanligt.

Har mått ganska så jätte dåligt i några dagar men börjar äntligen må bra igen. Så nu har jag faktiskt några saker jag vill dela med mig av, bra saker faktiskt. Så detta blir inget ledsamt inlägg. 

Jag tänkte börja med vad jag ska göra idag och idag ska jag faktiskt på en Hodgkins Lymfom träff. Huddinge sjukhus har anordnat en träff för oss som blivit drabbade och även för anhöriga. Vilket jag tycker är en super bra idé, så vid 3 olika tillfällen kommer man få veta merom sjukdomen, hur det är att leva med den, livet efter osv. Hoppas det kommer va lika bra som jag hoppas på. 

Sedan gjorde jag även en såkallad PET/CT röntgen i fredag vilken jag kommer få veta beskeden imorgon. Då ska jag få träffa min överläkare igen och kolla på röntgen bilderna och får då förhoppningsvis reda på att cancern stannat upp. Och jag vill ju att ni ska va med mig igenom den här resan så tänkte jag faktiskt visa er hur maskinen ser ut som genom för röntgen. Den ser ut såhär:
 
 
Sen måste jag bara visa er vår Halloween tårta. Vi hade en liten Halloween middag med släkten på mammas sida. Självklart var jag väldigt snabb på att säga att jag ville stå för efterrätten. Så trotts att jag mådde illa och var alldeles svimfärdig så bakade jag, mamma och Kent ihop årets coolaste och faktiskt den godaste Halloween tårtan.
 

Kommentera inlägget här :