komma i form råd sökes

Jag är osäker och extremt okunnig därför behöver jag er hjälp. Jag måste få tillbaka rutiner, jag måste börja tänka på vad jag äter och jag måste absolut börja röra på mig. Därför skulle jag bli jätte tacksam över råd och tips hur jag kan gå tillväga med detta samtidigt som jag är sjuk, samtidigt som jag går på cellgifter. 
Jag kommer snart att vara färdig med mina behandlingar och mitt mål då är att komma iform, få upp konditionen och gå ned i vikt. För under dehär 6 månaderna har jag gått upp extremt mycket i vikt och vill gå ned allt och lite till. Därför skulle jag bli jätte jätte glad om ni har tips och råd som kan hjälpa mig. 

Kommentarer :

#1: Charlotte

Hej!
Ett bra tips tycker jag är att sätta klockan på ringning, mobilen på larm typ, för olika tider.. (jag behöver också gå ned i vikt.. eller behöver, haha.. jag vill.. känner mig inte i form alls).
Larm för när du ska gå upp.. då har du skrivit upp vad du kan äta som är bra som frukost(samt se till att ha det hemma).
Sen ett larm när du tror du vill ta en prommis, så känns det mer som du måste ta tag i det kanske..
Larm när du ska äta lunch, mellanmål, middag.. Viktigt med rutiner. Jag behöver påminnas.. sen har jag alltid en stor flaska med vatten så jag har koll på att jag dricker ca en liter vatten om dan, minst. Mycket fibrer så magen kommer i gång, själv dricker jag en kopp kaffe varje morgon efter frukosten.. det sätter fart på magen oxå ;)
Hoppas du fick nåt tips..

Och du.. du är en vacker tjej! :) Kämpa på!

Kram // Charlotte

skriven
#2: Henrik

Hej, Tycker du ska kika in på Aldrigvila.se om du inte gjort det innan, mycket kloka ord om träning skrivs där! Har ingen erfarenhet om hur man ska gå till väga efter cellgiftsbehandling men hoppas du kan hitta lite hjälp eller inspiration på AV. Något som funkade för mig när jag började, i mitt fall gymma, var att göra det samma tid varje dag. Hitta någon att göra det du vill med så kan ni pusha varandra! Mer träningstips än dagliga rutiner men lycka till :)

skriven

Kommentera inlägget här :